Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5.5 l i mocy 567 KM. Bolid osiągał prędkość 354 km/h i rozpędzał się do 100 km/h w 3,8 s. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5733 cm³. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM osiąganych przy 8000 obr./min. Moment obrotowy wyniósł 590 Nm przy 5750 obr./min. Hamulce to nawiercane, ceramiczne tarcze wentylowane o średnicy 380 mm z przodu i z tyłu. Na piastyzałożone są felgi 19x9,5 cala z przodu i 20x12,5 cala z tyłu, a na nie nałożono opony MichelinPilot Sport 2 o rozmiarze 265/35ZR19 z przodu i 335/30ZR20 z tyłu.
Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 sztuk tego modelu, z czego 604 powędrowało do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
Dane techniczne[edytuj | edytuj kod]
- Silnik: V10[1] 68° wolnossący, 4 zawory na cylinder
- Pojemność skokowa: 5733 cm³ (5,7 litra)
- Średnica cylindra x skok tłoka (mm): 98 x 76,0 mm
- Moc kW (KM): 450 kW (612 KM) przy 8000/min
- Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm przy 5750/min
- Stopień sprężania: 12,0:1
- Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna, napęd na tylną oś
- Rozstaw kół przód / tył: 1612 mm / 1495 mm
- Zbiornik paliwa: 92 l
- Prędkość maksymalna (km/h): 330 km/h
- Przyspieszenie 0-100 km/h 3,9
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz